Optinės iliuzijos yra vizualiniai reiškiniai, kurie klaidina mūsų smegenis, pateikdamos vaizdus, kurie neatitinka tikrovės arba yra suvokiami kitaip, nei jie iš tikrųjų yra. Geometrijos mokslo žinios leidžia menininkams sukurti įspūdingus, dažnai stebinančius optiškai iliuzinius kūrinius, kurie žavi ir intriguoja žiūrovus. Optinėse iliuzijose geometrija yra esminė, nes ji padeda sukurti erdvinio suvokimo klaidas. Užsiėmimo metu kartu su moksleiviais išsiaiškinsime kokie yra optinių iliuzijų geometriniai pagrindai. Moksleiviai sužinos kaip panaudojant geometrines formas ir kontrastus sukurti judėjimo ir gylio iliuzijas. Jie susipažins su žymiausiais optinių iliuzijų pavyzdžiais ir juos atlikusiais menininkais. Nagrinėsime M. C. Escher, Victor Vasarely, Bridget Riley, Salvador Dali darbus, kurie yra puikūs pavyzdžiai, kaip geometrijos principai gali būti panaudoti kuriant neįmanomas struktūras ir erdves. Aptarsime ir kitas teorijas ir mokslines sritis, naudotas kuriant optines iliuzijas. Moksleiviai sužinos ką bendro su optinėmis iliuzijomis turi Gestalt psichologija. Taip pat kalbėsime apie kontrasto ir spalvų teoriją, šviesos ir šešėlių panaudojimą.
Praktinio užsiėmimo metu moksleiviai išmoks nupiešti keletą optinių iliuzijų. Moksleiviai galės patys pasirinkti užduotis iš pateiktų pavyzdžių arba sukurti savo orginalų darbą. Užduotys paruoštos skirtingo sudėtingumo, todėl moksleiviai pasirinks tas, kurias norės ir gebės atlikti. Šios užduotys ne tik padės mokiniams geriau suprasti geometriją, bet ir leis patirti, kaip matematiniai principai gali būti pritaikomi meno kūrime ir suvokime.
Nuoroda į Kultūros pasą: