Barokas – judėjimas, ekspresija, ekstazė (Nuotolinė paslauga)

Barokas tobulas renesanso formas pakeičia tokiomis, kurioms iki tobulumo trūksta tik trupučio, – jos yra taip netoli „geros formos”, kad priverčia žiūrovą ją sukurti. Naudojant vizualinę ir video medžiagą moksleivius supažindinsime su Baroko epocha ir baroko stiliaus ypatumais, jam būdingais perdėtais judesiais, aiškiomis detalėmis, šviesos ir tamsos sąveika, įtampos ir dramos kūrimu. Moksleiviai sužinos ir barokines išraiškos priemones – perdėta gausa, spalvingumas, ornamentika ir didybė. Užsiėmimo metu taip pat kalbėsime apie pagrindines kultūrines, politines ir socialines baroko stiliaus susiformavimo prielaidas. Barokas plito kaip katalikiškų šalių menas, tai buvo tarsi reakcija į protestantų reformaciją. Užsiėmimo metu analizuosime barokinės architektūros, skulptūros, tapybos pavyzdžius bei muziką. Pristatysime didžiuosius baroko meistrus ir jų sukurtus šedevrus. Gebėjimas atskirti meninius stilius bei daryti istorinių įvykių ir meno raidos sąsajas prisidės prie moksleivių kultūrinio sąmoningumo ugdymo, praplės jų pasaulio suvokimo ribas, leis giliau pažvelgti į visuomenėje vykstančius procesus. Edukacinis užsiėmimas padrąsins moksleivius analizuoti meno kūrinius, mokins atrasti barokiniam stiliui būdingus bruožus.

Nuoroda į Kultūros pasą:

https://www.kulturospasas.lt/kulturines-edukacijos/6669

Aukso pjūvis arba grožis skaičiuose (Nuotolinė paslauga)

Užsiėmimo metu moksleiviai sužinos žmonijos grožio ir harmonijos paieškų istoriją, išgirs kas yra aukso pjūvis ir kodėl jis apipintas mitais ir legendomis. Kartu su moksleiviais analizuosime meno kūrinius, kuriuose atrasime tobulas formų ir spalvų proporcijas. Moksleiviai susipažins su Albrecht Dürer, Leonadro da Vinci, Antonio Stradivari darbais. Moksleiviai turės puikią progą pamatyti kaip matematikos ir geometrijos žinios pritaikomos mene. Jie išmoks panaudoti aukso pjūvio taisyklę kūryboje – pagal aukso pjūvio taisyklę padalinti atkarpą, nubraižyti „auksinį stačiakampį” ir į jį įbraižyti spiralę. Nuo neatmenamų laikų mokslininkai ir menininkai siekė suprasti ir moksliškai pagrįsti gamtoje egzistuojančią harmoniją. Atsigręžkime į žmogų – jis taip pat yra tobulas gamtos kūrinys, sukurtas naudojant aukso pjūvio taisyklę – santykis smegenų ir širdies darbo, akies sandara, veido ir kaulų proporcijos, netgi kraujospūdis. Šis užsiėmimas tai puiki galimybė moksleiviams suprasti meno ir mokslo sinergiją. Sužinoti kas yra aukso pjūvis ir išmokti jį pritaikyti. Tai puikus užsiėmimas naujoms kultūrinėms ir meninėms patirtims įgyti.

Nuoroda į Kultūros pasą:

https://www.kulturospasas.lt/kulturines-edukacijos/6697

Ornamentai – istorijos iš praeities (Nuotolinė paslauga)

Visų tautų tautosaka grįsta simboliais – ženklais, turinčiais tam tikrą reikšmę. Senosios lietuvių dainos, mitai, pasakos, audinių raštai – tai ne mūsų protėvių vaizduotės vaisius, o žinia apie praeitį, mūsų senolių pasaulėvaizdį. Ilgainiui senųjų simbolių reikšmes užmirštame. Edukacinio užsiėmimo metu supažindinsime moksleivius su lietuvių liaudies mene naudojamais ornamentais ir jų simbolika. Kadangi simbolis visada talpina daug prasmių ir gali turėti keletą reikšmių, todėl skirtingo amžiaus moksleivių grupėms pristatysime skirtingo sudėtingumo tautinių raštų simboliką. Moksleiviai sužinos ką reiškia apskritimas ir kryžius, trikampis ir rombas, žvaigždės ir pasaulio medis. Jie sužinos, kad ornamentas –tai komunikacinė priemonė – iš kartos į kartą perduodama ir perimama informacija. Ornamentai, kuriais būdavo išpuošti gyvenami trobesiai, medžio, geležies dirbiniai, baldai, moliniai indai, audiniai, drabužiai, juostos, kryžiai – tai simbolinė forma, kurioje užkoduota žmonijos istorija. Lietuvių liaudyje ornamentai dažnai vadinami tiesiog žodžiu “raštas”, o jį sudaro geometrinės, augalinės ar kitos vaizdinės figūros. Gavę paruoštukus el.paštu, moksleiviai turės galimybę sukurti savo šimtaraštės juostos ornamentą.

Nuoroda į Kultūros pasą:

https://www.kulturospasas.lt/kulturines-edukacijos/6867

Gotikinis nuotykis – architektūrinė edukacija (Nuotolinė paslauga)

Užsiėmimo tikslas supažindinti moksleivius su esminiais gotikinės architektūros bruožais, atrasti ryšius, siejančius gotikinę architektūrą su inžinerija, matematika ir menu. Gotikinė architektūra pasirinkta neatsitiktinai. Gotika, gyvavusi Europoje iki 16 a., plėtojosi veikiama prieštaringų veiksnių: katalikybės, bažnyčios autoriteto, tvirtėjančios pasaulietinės valdžios, augančios miestų kultūros, tobulėjančių amatų, gausėjančių technikos išradimų. Intriguojančios pirmųjų gotikinių bažnyčių atsiradimo istorijos leis moksleiviams suprasti idėją, kad mus supanti aplinka nepriklauso tik nuo architektų sprendimų, bet yra įtakojama kompleksinių veiksnių. Užsiėmimo metu moksleiviai išmoks atskirti gotikinei architektūrai būdingus bruožus ir formas; atras, kaip matematikos, inžinerijos ir meno pasiekimai įtakojo tuometinę architektūrą. Užsiėmimas pritaikytas skirtingoms mokinių amžiaus grupėms. Vyresnieji susipažins su svarbesniais gotikinės architektūros terminais. Konstrukciniams gotikinės architektūros subtilumams išsiaiškinti pasitelksime architektūrinį performansą – pasidalinę vaidmenimis moksleiviai vaidins katedros sienas, arkas, kontraforsus. Tai leis moksleiviams pajusti architektūros elementų paskirtį. Vėliau išsiaiškinsime, kur ir kodėl naudojami ramsčiai, sąramos, smailėjančios arkos. Kas yra kontraforsai ir arkbutanai? Vyresnieji moksleiviai susipažins su aukso pjūvio taisykle, pamėgins ją pritaikyti Paryžiaus Notre Dame katedros fasade. Praktinėje užsiėmimo dalyje moksleiviai įtvirtins gautas žinias: 2-6 kl. mokiniai pieš gotikinę bažnyčią, 7-10 kl. mokiniai braižys gotikinį langą. Užduotims atlikti yra sukurti paruoštukai ir darbo instrukcijos.

Nuoroda į Kultūros pasą:

https://www.kulturospasas.lt/kulturines-edukacijos/5716

Edukacinis koncertas “Ritmas, ritmas, ritmas”

Edukacinis gyvo garso koncertas “Ritmas ritmas, ritmas” nukels moksleivius į nuostabų muzikinių ritmų pasaulį. Ritmas – tai muzikos pagrindas, kuris suteikia kūriniui struktūrą ir gyvybę. Koncerto metu, klausydami muzikos moksleiviai supras kas yra ritmas. Sužinos kokios yra pagrindinės ritmo savybės. Kiekvienas muzikinės teorijos teiginys bus iliustruotas muzikiniu kūriniu. Tempas, taktai, akcentai – muzikiniai terminai, kuriuos žino kiekvienas mokinys, bet klausydami muzikos nebūtinai apie juos galvoja. Šiame edukaciniame koncerte profesionalūs muzikantai padės moksleiviams per muzikinius pavyzdžius suprasti muzikos teoriją, kuri daugumai atrodo sunki ir nuobodi. Moksleiviai mokinsis sąmoningai klausyti muzikos. Ritmų pasaulis yra labai įvairus ir turtingas. Koncerto metu moksleiviai išgirs gyvai atliekamus klasikinės muzikos kūrinius, kur ritmai sudėtingi ir besikeičiantys. Taip pat skambės energingi rock ir lengvai įsimenami pop muzikos ritmai. O kur dar šokių muzika ir sinkopuoti jazz’o ritmai. Koncerto metu moksleiviai ne tik pasyviai klausys muzikos, bet bus įtraukti į interaktyvias edukacines veiklas.
Edukacinis koncertas “Ritmas ritmas, ritmas” suteiks moksleiviams unikalią galimybę giliau pažinti ritmus ir jų svarbą muzikoje per interaktyvias veiklas ir gyvai atliekamus muzikinius kūrinius. Šis užsiėmimas ne tik padės geriau suprasti muzikos teoriją, bet ir skatins muzikinį kūrybiškumą. Koncertą atliks profesionalūs muzikantai.

Nuoroda į Kultūros pasą:

https://www.kulturospasas.lt/kulturines-edukacijos/6416

Logotipo kūrimo pagrindai – nuo koncepcijos iki pristatymo

Logotipai. Jie yra visur, kur pažvelgsite, ir nors mes juos priimame kaip savaime suprantamą dalyką, jie yra galingiausia grafinio dizaino išraiška. Paul‘as Rand‘as yra pasakęs: „Logotipas yra tylus jūsų prekės ženklo ambasadorius“. Logotipo kūrimas yra vienas iš labiausiai paklausių dizainerių įgūdžių. Talentingų dizainerių logotipai žavingi, jie traukia dėmesį, yra lakoniški, o svarbiausia – jie gali akimirksniu papasakoti istoriją. Logotipo istorija skaičiuoja tūkstančius metų – nuo pirmųjų civilizacijų sukurtų hieroglifų iki religinės simbolikos, nuo karališkosios šeimos herbų viduramžiais iki įmones identifikuojančių ženklų. Edukacinį užsiėmimą sudarys dvi dalys: teorinė ir praktinė. Teorinėje dalyje kartu su moksleiviais išsiaiškinsime logotipo apibrėžimą, jo paskirtį ir vietą istoriniame bei šiuolaikiniame kontekste. Moksleiviai susipažins su logotipo kūrimo etapais, nuo koncepcijos generavimo iki pristatymo. Išsiaiškins logotipų kūrimo pagrindus: konceptualumą, paprastumą, atpažįstamumą. Kartu su moksleiviais analizuosime geriausius logotipų pavyzdžius ir juos kūrusius dizainerius tokius kaip Milton Glaser, Saul Bass, Ivan Chermayeff, Tom Geismar, Paula Scher. Antrą užsiėmimo dalį sudarys praktinės užduotys, jos bus trumpos ir skiriamos pagal etapus, kad mokiniai galėtų suprasti kiekvieną logotipo kūrimo aspektą. Jie atliks koncepto kūrimo užduotis, spalvų ir jų derinimo užduotis, formų tyrinėjimo bei formų ir raidžių derinimo užduotis. Galiausiai moksleiviai atliks logotipo kompozicijos užduotį. Moksleiviai sukurs tris skirtingus to paties logotipo eskizus. Šiam darbui atlikti moksleiviai naudos spalvotą popierių, trafaretus, flomasterius, pieštukus, braižybos įrankius.
Užsiėmimo pabaigoje bus skirtas laikas refleksijai ir aptarimui. Mokiniai pristatys savo logotipus ir paaiškina, kodėl pasirinko tam tikrus sprendimus.

Nuoroda į Kultūros pasą:

https://www.kulturospasas.lt/kulturines-edukacijos/6446

Ekskursija po Kauno UNESCO Žaliakalnį (miesto-sodas)

2023 metų rugsėjo 18 d. Kauno modernizmo vertybė „Modernistinis Kaunas: Optimizmo architektūra, 1919–1939“ įrašyta į Pasaulio paveldo sąrašą. Vertybės teritorija apima Kauno Naujamiesčio ir Žaliakalnio teritorijas. Šioje ekskursijoje moksleivius kviečiame pasivaikščioti po istorinį Žaliakalnį, dabar žavintį žaluma ir mūriniais bei mediniais tarpukariniais pastatais. Žaliakalnio plėtra vyko įsisavinant carinės tvirtovės palikimą. Visa tai harmoningai įsiliejo į Kauno kraštovaizdį. Tarpukariu Žaliakalnis tapo antru sparčiausiai augančiu miesto rajonu po Naujamiesčio. Urbanistai ir architektai būtent čia sumaniai pritaikė modernias miesto planavimo ir vystymo idėjas. Ekskursijos metu moksleiviai sužinos kaip Kauno inžinierius Antanas Jokimas kartu su žinomu urbanistu Marium Frandsenu parengė naujojo rajono planą, kurį subraižė pagal Europoje itin populiarią miesto-sodo koncepciją. Susipažins su tuometiniame mieste susiklosčiusiomis gyvensenos tradicijomis. Supras daugialypę modernizmo prigimtį ir naujai kylančios modernios valstybės optimistinį mentalitetą. Ambicingos sostinės statybos glaudžiai persipynė su gamta ir lietuviškomis tradicijomis.
Ekskursijos metu moksleiviai aplankys Miesto-sodo teritoriją (Minties ir Gelių ratai), kurioje išsidėstę skirtingų istorinių stilių pastatai su eksterjerus puošiančiais tautiniais elementais bei žalumos oazėmis. Čia moksleiviai pamatys ir mažiau pasiturintiems gyventojams skirtus bendrabučius ir politikų, advokatų bei artistų miesto vilas, dviejų ar trijų aukštų daugiabučius namus. Kartu su moksleiviais aplankysime vieną didžiausių Ąžuolų girių Europoje – Ąžuolyno parką bei tarpukariu suformuotą ir iki šiol išlikusį sveikatingumo kompleksą – fizinės kultūros rūmus (Lietuvos sporto universitetas) bei čia pat iškilusį nacionalinį stadioną. Nueisime ir iki Krašto apsaugos ministerijos Ginklavimo valdybos Tyrimų laboratorijos (dabar KTU chemijos fakultetas), veikusios 1937-1940 m.

Nuoroda į Kultūros pasą:

https://www.kulturospasas.lt/kulturines-edukacijos/6714

Padaryk pats – makrame ir šiuolaikinis dizainas

Makrame yra amatas, turintis turtingą ir įvairią istoriją. Nuo senovės Mesopotamijos iki šiuolaikinio interjero dizaino, makrame technika nuolat keitėsi ir prisitaikė prie skirtingų kultūrinių ir socialinių sąlygų. Šis menas ne tik išlaikė savo praktinę vertę, bet ir tapo svarbiu kūrybiškumo ir saviraiškos įrankiu.
Šiuolaikiniame dizaine makrame naudojamas kurti ne tik tradicinius objektus, tokius kaip sienų dekoracijos ir augalų laikikliai, bet ir drabužius, aksesuarus, baldus, netgi meno instaliacijas. Užsiėmimo metu moksleiviai susipažins su trumpa makrame istorija ir pamatys kaip makarame techniką naudoja žinomi mados dizaineriai savo kūryboje. Populiarėjant „pasidaryk pats“ kultūrai ir ekologiškumui, makrame tapo vienu iš mėgstamiausių rankdarbių. Šis užsiėmimas skirtas tam, kad moksleiviai ne tik susipažintų su makrame technika, bet ir patys sukurtų darbą. Makrame technika remiasi kelių pagrindinių mazgų naudojimu, kuriuos derinant galima sukurti begalę skirtingų raštų ir struktūrų. Edukatoriai pademonstruos moksleiviams šiuos mazgus ir išmokins juos rišti. Vėliau dalyviai pasirinks ir atliks vieną iš siūlomų projektų: raktų pakabuką, apyrankę arba kitą aksesuarą. Makrame meno ir amatų mokymasis praturtins moksleivius naujais įgūdžiais. Moksleiviai turės puikią galimybę pažinti šį senovinį amatą ir atrasti, kaip mazgų rišimas gali tapti neatsiejama jūsų kūrybinio gyvenimo dalimi. Užsiėmimas prisidės prie rankdarbių tradicijų išsaugojimo bei plėtros.

Nuoroda į kultūros pasą:

https://www.kulturospasas.lt/kulturines-edukacijos/7046

Optinė iliuzija, geometrija ir dailė

Optinės iliuzijos yra vizualiniai reiškiniai, kurie klaidina mūsų smegenis, pateikdamos vaizdus, kurie neatitinka tikrovės arba yra suvokiami kitaip, nei jie iš tikrųjų yra. Geometrijos mokslo žinios leidžia menininkams sukurti įspūdingus, dažnai stebinančius optiškai iliuzinius kūrinius, kurie žavi ir intriguoja žiūrovus. Optinėse iliuzijose geometrija yra esminė, nes ji padeda sukurti erdvinio suvokimo klaidas. Užsiėmimo metu kartu su moksleiviais išsiaiškinsime kokie yra optinių iliuzijų geometriniai pagrindai. Moksleiviai sužinos kaip panaudojant geometrines formas ir kontrastus sukurti judėjimo ir gylio iliuzijas. Jie susipažins su žymiausiais optinių iliuzijų pavyzdžiais ir juos atlikusiais menininkais. Nagrinėsime M. C. Escher, Victor Vasarely, Bridget Riley, Salvador Dali darbus, kurie yra puikūs pavyzdžiai, kaip geometrijos principai gali būti panaudoti kuriant neįmanomas struktūras ir erdves. Aptarsime ir kitas teorijas ir mokslines sritis, naudotas kuriant optines iliuzijas. Moksleiviai sužinos ką bendro su optinėmis iliuzijomis turi Gestalt psichologija. Taip pat kalbėsime apie kontrasto ir spalvų teoriją, šviesos ir šešėlių panaudojimą.
Praktinio užsiėmimo metu moksleiviai išmoks nupiešti keletą optinių iliuzijų. Moksleiviai galės patys pasirinkti užduotis iš pateiktų pavyzdžių arba sukurti savo orginalų darbą. Užduotys paruoštos skirtingo sudėtingumo, todėl moksleiviai pasirinks tas, kurias norės ir gebės atlikti. Šios užduotys ne tik padės mokiniams geriau suprasti geometriją, bet ir leis patirti, kaip matematiniai principai gali būti pritaikomi meno kūrime ir suvokime.

Nuoroda į Kultūros pasą:

https://www.kulturospasas.lt/kulturines-edukacijos/7093

🔵 Medvilniniai maišeliai: patvarūs ir stilingi, gali naudoti ir kaip mokymo priemonę. Sukurti sąmoningam vartotojui, šis produktas apjungia funkcionalumą, ilgaamžiškumą ir estetiką. Nesvarbu, einate į parduotuvę, vykstate į paplūdimį ar tiesiog ieškote stilingo aksesuaro, mūsų drobiniai maišeliai – tai ko jums reikia.

🔵 Maišelis pagamintas iš 100% natūralios medvilnės. Išmatavimai yra 38 cm pločio ir 42 cm aukščio (dydis gali skirtis 1–3 cm). Šie maišeliai gali atlaikyti iki 15 kg svorio.

🔵Maišėlių dizainas sukurtas pagal XIX amžiaus botanikos mokymo priemonės – plakatus, todėl šie pirkinių maišeliai yra ne tik gražus, bet atlieka ir švietėjišką funkciją. Jie padės pažinti gamtą ir ją suprasti. Spauda atlikta naudojant skaitmeninės spaudos tiesiogiai ant tekstilės būdą (DTG), užtikrinantį aukščiausią spaudos kokybę. Šis metodas leidžia atspausdinti smulkiausias detales bei išlieka ryškus po daugkartinio naudojimo.

🔵 Mūsų pirkinių maišeliai yra universalūs: jie nepamainomi einant į parduotuvę, biblioteką ar mokyklą, jie stilingi aksesuarai arba interjero elementai – tai atsakas į tvarią madą ir praktiškumą. Jie patvarūs, estetiški ir atlieka švietėjišką funkciją. Jie padės mums pažinti gamtą, lavins grožio suvokimą, o svarbiausiai – padės išsaugoti žalią planetą. Tai daiktas norintiems derinti stilių su tvarumu.

🔵 Skalbimo įspėjimas: Maišeliai puikiai skelbiasi. Rekomenduojama plauti šaltame vandenyje su švelniais plovikliais. Prieš lyginimą būtina išdžiovinti. Lyginti geriau iš blogosios pusės.

🔵 Kaina 7 Eurai

🔵 Norite įsigyti: išsirinkite norimą dizainą ir parašykite mums rasa@projektustudija.lt

Aguona
Vėlyvis
Vijoklis
Morka
Žemuogė
Snieguolė
Notrelė
Vėdrynas
Šalavijas
Saulašatė
Tulpė
Raktažolė